Anmeldelse #420: Bliv her (WAGs #2)

Bliv her – Elle Kennedy & Sarina Bowen – WAGs #2 – 308 sider

Anmeldereksemplar fra Flamingo.

Onlinedating, girlboss og humor. Tilsammen giver det en rigtig god romance.
Endnu en fin bog fra forfatterduoen Kennedy og Bowen. Den var lige så god som den første, Bare en chance, men også tilpas anderledes til, at det er let at skille de to ad. Den tager temaet op at forelske sig i en, man har mødt online, men endnu ikke mødt. Noget, der nok vil blive ved med at være relevant, tænker jeg. Den behandler emnet på en rigtig fin og respektabel måde, og man kan sagtens følge både Hailey og Matt i den måde, de udvikler følelser for hinanden på.

Jeg var særligt begejstret for forholdet mellem Hailey og hendes eks. Jeg synes, det var rigtig fint den måde, det blev fremsat på. Det er jo ikke altid, der kun er had mellem de to personer, og det viste den bare rigtig fornuftigt. Helt anderledes var det med Matts eks, hvor der var nogle flere problemer de to imellem. Det var med til at give konflikter i handlingen, både mellem hende, Matt og Hailey.

Også denne bog er humoristisk skrevet, specielt den måde Matts ishockeykammeraters koner opfører sig på. Det er altid sjovt at læse om, hvordan lukkede grupper lukker nye kvinder ind i fællesskabet. Det er heldigvis ikke altid helt så voldsomt og dramatisk, som nogle bøger gerne vil tegne et billede af. Jeg kan rigtig godt lide, hvordan de to forfatterinder tegner et realistisk billede af, hvordan verden kan se ud.

Denne bog tager også “girlboss” temaet op, og det gør den rigtig godt. Den fremstiller både de fordomme, man kan støde på, de udfordringer, man står med og hvordan man hele tiden må prioritere sin tid. Det var fedt at se en heltinde, der virkelig havde ben i næsen, og som stod fast på sit. Det var forfriskende og bare endnu en grund til, at jeg vil anbefale den her bog til andre.

Kan man forelske sig i en, man aldrig har mødt?

Hailey Taylor Emery har på fornemmelsen, at hendes yndlingsklient hos Fetch – en anonym online-leveringsservice, hun ejer – i virkeligheden er hockeystjernen Matt Eriksson.
Selvom det er imod reglerne, at hun tjekker hans fil, er hun 95 % sikker på, at det er hendes livslange crush, hun hver dag sidder og skriver beskeder sammen med og hvis dagligdag, hun hjælper med at gøre lidt lettere. Da Hailey stadig slikker sårene efter et breakup, er hun fuldt ud tilfreds med lidt harmløs onlineflirting – indtil hun en dag bliver nødt til at møde sin klient. Ansigt til ansigt. Panik følger.

Matt Eriksson kender udmærket til at have et knust hjerte. Han er stadig ikke kommet sig over, at hans ægteskab brød sammen, og det stinker at være den eneste på sit hold, der kender sandheden – at professionel hockey og seriøse forhold er en giftig blanding. Han ser sjældent sine døtre og kæmper med at håndtere sin ekskone. Den eneste person i hans liv, der virker til at kunne forstå ham, er en, han aldrig har mødt ansigt til ansigt.
Men det er er ikke noget, et par drømmesæder til hans næste hockeykamp ikke kan gøre noget ved. Hailey kan ikke modstå det tilbud. Og Matt kan ikke modstå Hailey. Godt, at han ikke behøver det…