Anmeldelse #419: Bare en chance (WAGs #1)

Bare en chance – Elle Kennedy & Sarina Bowen – WAGs #1 – 293 sider

Anmeldereksemplar fra Flamingo.

Virkelig sød romantik. Perfekt til stranden.
Sikke en bog! Der sker noget helt særligt, når Kennedy og Bowen slår pjalterne sammen. Der er en helt bestemt stemning over deres bøger, synes jeg. Der er så meget humor klemt ind på forholdsvis få sider, at jeg ikke kan andet end at være begejstret. Det er som sådan ikke stor kunst, men det må alligevel kræve noget, at skrive så let, fint og sjovt. En af mine yndlingsscener fra bogen var helt klart scenen på stranden. Der var en helt bestemt ømhed over den, som jeg holdt meget af. Den var virkelig fint beskrevet og fangede bare stemningen helt perfekt.

Jeg kunne rigtig godt lide Jess som hovedperson, jeg syntes hun formåede at indfange stress og pres på en rigtig fin måde. Og så var hendes snakke om bedstemoren virkelig sjove. Blake fungerede også fint, og deres dynamik var virkelig fin. De var godt nok begge lidt naive til tider, men ikke mere end at det virkede naturligt og gav en fin vibe til historien.

Det meste af handlingen var centreret om Jess’ brors bryllup, hvilket selvfølgelig sætter lidt begrænsninger for, hvor meget action der kan proppes ind på siderne – af både den ene og den anden art. Normalt ville jeg nok have ment, at der skete for lidt, at tingene gik lige langsomt nok, men den fornemmelse havde jeg slet ikke denne gang. Mon ikke det var, fordi bogen var så sjov? Samtidig så var det en ret sjov setting, for selvom vi har hørt historien om brudepigen og forloveren før, så var det gjort anderledes her, og det fungerede bare rigtig godt.

Jess Canning står over for sit livs største udfordring: at arrangere sin brors Jamies kæmpebryllup, hvor gæstelisten består af landets største hockeystjerner. I familien er hun kendt som den flagrende lillesøster, der konstant skifter mening og aldrig kan gennemføre noget. Med andre ord: Hun kan ikke tabe det her på gulvet. Og ingen (ingen!) må høre om den kæmpe fejltagelse, hun begik med forloveren i et svagt øjeblik sidste forår. Det var en fejl, og det kommer ikke til at ske igen. Absolut ikke. Heller ikke selvom han er den mest sexede mand, hun nogensinde har mødt.

For Blake Riley er det her bryllup skæbnen, der smiler til ham. Jess er brudepige, og han er forlover. Lad kampen begynde. Og hvad så, hvis han står overfor en lillesmule (okay, en hel del) modstand? Han skal bare finde en måde at overbevise den stædige blondine om, at han i grunden er en god fyr med et blakket rygte. Heldigvis ved enhver professionel hockeyspiller, at man må kæmpe for det, hvis man vil score.

Men Jess har mere presserende udfordringer pt. end at afvise Blake. Fx: Vil vielsen blive forsinket af, at nogen har drukket bedstemor fuld? Hører glimmer egentlig til et bryllup? Og er det virkelig så slemt at myrde forloveren?