Anmeldelse #410: Beholden (Salvation #2)

Beholden – Corinne Michaels – The Belonging Duet #2, Salvation #2 – 369 sider

Overskrift
Denne bog starter lige der, hvor den anden sluttede. Heldigvis. Som I nok husker, så sluttede første bog jo med noget af en cliffhanger.

Jeg vidste allerede, at jeg kunne lide Jackson, men jeg kom virkelig til at holde af ham i denne bog. Jeg kom til at lære hans fortid at kende, og jeg nød det virkelig. Catherine var stadigvæk utrolig stædig, og på den måde mindede hun mig meget om mig selv. Og det bedste af det hele? Referencerne til forhindringsløbet i bog et. Oh yes, det blev nævnt indtil flere gange. Hvis du har læst bog et, så ved du, hvorfor det er vigtigt. Det var en rigtig fin detalje, som var sjov at få med, synes jeg.

Der var flere gange, hvor jeg fik våde øjne, mens jeg læste denne bog. Den var velskrevet og jeg ved allerede, at jeg vil fortsætte serien. De første to bøger udgør en duet, mens der er skrevet flere bøger i serien, som handler om nogle af de andre folk, man møder i de to første bøger. Jeg tror nok, der bl.a. er en bog om Mark, Jacksons ven. Den glæder jeg mig meget til, for Mark var så sød og sjov! Ja, det var alle Jacksons venner egentlig, men jeg har nok lidt et soft spot for ham der Mark.

Corinne Michaels kan virkelig finde ud af at skrive gode personer. Jeg er så afgjort til et godt og hurtigt plot, men hun ramte helt plet med disse personer. Den måde, de udviklede sig på var bare så godt beskrevet, at jeg ikke kan andet end have en masse respekt for hende.

Der var som ventet en del mere militærsnak i denne bog, men selvom du ikke tror, det er dig, så frygt ej! Det står ikke i vejen for selve historien på nogen måde, og hvis det stod alene, vil jeg skyde på, det fyldte to-tre kapitler, så det er altså på ingen måde overvældende. Hvis du derimod er nysgerrig på militær romances, så er det her nok en meget god introduktion til genren, fordi den tager tingene stille og roligt.

Alt i alt er jeg faldet for Corinne Michaels bøger, og særligt hendes skrivestil. Jeg synes, du skal tjekke hende ud, hvis du vil have et par hurtige og letlæste bøger med et twist af militær.

I tried resisting him. I fought to ensure history wouldn’t repeat itself. In the end, Jackson and I knew he would win. He broke down my walls, obliterated every excuse, and made me love him against all odds.

Then he shattered my heart into thousands of pieces.

I can’t let him back in. It was hard enough surrendering my heart the first time. If he hurts me again, I’ll never survive. No matter what he thinks, we’re beholden to our past.