Anmeldelse #401: Hopeless (Hopeless #1)

Hopeless – Colleen Hoover – Hopeless #1 – 408 sider

Rå historie om moralske dilemmaer
Jeg har haft ventet med at læse den her bog i så lang tid, fordi jeg var bange for, at jeg ikke var klar til at læse den. Jeg troede, den ville tage nogen tematikker op, som jeg ikke ville have det godt med at læse om. Sådan var det ikke. Overhovedet. Faktisk endte jeg med at elske den her bog, og når jeg ikke læste i den, så tænkte jeg på den.

Sky og Holder er bogens hovedpersoner, og de er helt vildt skønne. De er bestemt ikke fejlfri, men de ser det bedste i hinanden. De tror på hinanden, bakker hinanden op. Karen, Skys mor, var også virkelig dejlig at læse om, og hun virkede bare som om, hun kunne ville Sky det bedste af det bedste. Skys bedste veninde og nabo, Six, var jeg også rigtig glad for, men jeg fik slet ikke nok af hende. Hun endte faktisk med at være min yndlingsperson i bogen, så meget holdt jeg af at læse om hende. Som I nok kan fornemme, så var jeg ret vild med alle personerne i den her bog, og hvor tit sker det lige? Det var skønt!

Der bliver taget store emner op her, men jeg synes, du selv skal have lov at opdage dem, når du læser bogen. Sådan fungerer Colleen Hoover faktisk bedst. Min empati skiftede meget rundt mellem forskellige personer, fordi der blev afsløret en masse forskellige ting i bogen, og jeg begyndte også selv at tænke over, hvem jeg egentlig holdt med, sådan helt rigtigt. Den sætter os læsere i et moralsk dilemma, det gjorde den i hvert fald med mig, og det syntes jeg var rigtig spændende.

Skrivestilen gjorde bogen nem og hurtig at læse, og den var ikke helt så langsom i tempoet som Slammed var (som jeg ellers også nød!). Den her har bestemt fortjent en plads i enhver bogreol, og den får også en top tre placering blandt mine Colleen Hoover bøger. Jeg nåede ikke engang at blive færdig med bogen, før jeg skyndte mig at bestille de næste to i serien. Jeg havde behov for mere af Sky og Holders verden med det samme. Hvis ikke du har læst den her bog endnu, så er du virkelig gået glip af noget!

Sky Davis is starting sixth form having always been home-schooled, and wants to keep a low profile. But then she runs into Dean Holder – messy brown hair, smouldering blue eyes, and a temper straight out of Fight Club, someone who Sky is determined to avoid.

There is something about Holder that sparks memories of Sky’s troubled past, those which she would rather stay buried. Little does she know that the mysterious Dean Holder is harbouring secrets of his own . . .

When the truth unravels, Sky must piece her life back together and learn to trust again. Only by facing the revelations together can the two of them begin to heal their emotional scars and find a way to live without boundaries.